Nuffnang Adds

Friday 6 July 2012

Gigi seputih selebriti Hollywood dengan kos yang murah!!!

Well,well,well...... Akhirnye kite dh jumpa cara untuk mendapatkan gigi seputih gigi selebriti Hollywood dengan kos yang lebih murah. Bukan tidak percaya kepada kehebatan petua tradisi atau kepakaran doktor gigi anda tapi ini salah satu cara untuk menjimatkan wang simpanan anda dan juga masa anda serta mudah. Maklum le,semuanye busy-busy belaka dan tak semuanya mampu untuk dapatkan rawatan pemutihan gigi di kilinik2 pergigian swasta. Biasanya kos mencecah beratus hengget kan... Jadi,mungkin cara ini dapat membantu anda.

Bahan-bahannye ialaaahhhhh,

  1. Hydrogen Peroxide 3%. ( Ikut kesesuaian anda la. 3% ni dh kira sedang2 elok la. Boleh dibeli di farmasi yang berdekatan. Jika tidak yakin dan was2,tanya je pada Pharmacist yg ada kt situ.) Harga,bergantung pada size botol dan jenama. Kite beli yg kecik je. Dalam RM5 je. Biasanya H2o2 (Hydrogen Peroxide) terletak di rak2 untuk cuci luka. Sila baca pada label yang tertera ya kawan2. Safety First!!!
  2. Soda bikarbonat (serbuk penaik) yang Tuan2 dan Puan2 buat kek tu. Hehehehe...




Cara-caranya pula:
  1. Kita mulakan dengan Soda Bikarbonat la dulu. Well,soda bikarbonat atau serbuk penaik ni,kita boleh campurkan dengan ubat gigi anda. Caranya,bila kite picitkan ubat gigi atas berus gigi dan kemudian celupkan dalam bekas soda bikarbonat tu. Pastu berus gigi macam biasa. Ataaaaaauuu..Anda boleh juga campurkan soda bikarbonat dengan sedikit air dan bancuh hingga pekat sebelum calitkan atas berus gigi anda. Kemudian gosok la gigi seperti biasa.
  2. Untuk Hydrogen Peroxide(H202) ni pula,sebelum menggunakannya kite WAJIB baca label dia dulu untuk mengetahui kepekatannya. Maklum la,ia bersifat asid sedikit. Namun ia tidak berbahaya kepada gusi. Jika kepekatannya lebih dari 5%,gusi akan rasa sedikit pedih. Tetapi jangan risau kerana rasa pedih tu akan hilang bila anda berkumur dengan air atau Listerine selepas itu. PERINGATAN: JANGAN TELAN LARUTAN H202 itu yeeeee. Caranya mudah aje,anda tuangkan sesudu besar H2O2 di dalam piring atau bekas kecil,dan celup2 berus gigi anda ke dalam H2o2 tersebut. Kemudian berus la pada permukaan gigi. Kemudian kumur untuk membersihkan sisa H202. Ini boleh dilakukan sebelum atau selepas memberus gigi(dengan menggunakan ubat gigi). Kira anda berus gigi 2x la kan. Jika anda mempunyai gusi yang sensitif,anda boleh lakukan secara berselang hari.
  3. Satu cara lagi penggunakan H202,and boleh jadikan ia sebagai ubat kumur. Caranya,campurkan 1-2 sudu besar H202 ke dalam 500ml air kosong. Kira,1 botol mineral kecil tu di campur 1-2 sudu besar H202. Anda boleh labelkan dan letak atas rak depan sinki anda. Boleh kumur bila2 anda suka. Dalam 2 minggu,anda dapat nampak perbezaannya.
SELAMAT MENCUBA.....

No comments:

Post a Comment