Nuffnang Adds

Monday 9 July 2012

Rambut Gugur. Kuku Cepat Patah. Eye Bags appear...

Gggggrrrrrrr.....Kerunsingan melanda apabila rambut mula gugur dan kuku mula cepat patah. Bermacam syampu dan perapi telah digunakan. Begitu juga rawatan profesional dari salon. Tapi rambut baru masih lambat untuk tumbuh semula. Kuku juga menjadi lembut dan senang patah. Macam tak cukup nutrien. Mata ni jangan cakap la. Eye bags mula jelas kelihatan dan sembab. Macam water retention pun ada.




Finally my friend suggest kite untuk cuba Peptan Collagen. Pure collagen tanpa sebarang bahan perisa dan campuran lain. Kira raw collagen. Harga yang lebih ekonomi kerana ia terus dari pengilang yang bekalkan untuk pengusaha kosmetik dan masih belum dibungkus cantik. Ia datang dalam bentuk kasar.Yang seronoknye,kite leh beli ikut bajet kite dan suka hati kite nak makan atau minum berapa banyak yang kite nak. Ceduk je suka2 hati dan dicampur dalam minuman kegemaran. Elok diambil pagi sebelum sarapan dan sebelum tidur. Boleh juga dicampur di dalam krim muka atau lotion untuk disapu pada bahagian luar tubuh.  Ada yang gelarkannya Collagen Powder atau Collagen Dust. Semuanya sama je actually. Diekstrak dari tulang dan kulit ikan di mana ia dapat membaikpulih sel dalam badan kite yang mula rosak dek pertambahan usia dan keadaan persekitaran. 

Peptan Collagen ini biasa diambil untuk kecantikan kulit je. Padahal masih ramai tidak tahu bahawa jika diambil oleh orang yang mempunyai sakit lutut dan sengal-sengal pinggang dan sendi,ia dapat memulihkan kekurangan kolagen di dalam badan kite, Mula kite sangsi juga. Maklum la,bahan yang mengandungi kolagen ni mahal2 dan sedikit je kandungan kolagennye. Badan kita perlukan 5gm hingga 10gm kolagen sehari iaitu bersamaan satu sudu besar sehari.

Tapi setelah menggunakannye,kite yakin la. Tiada lagi rambut gugur,kuku dah tak sumbing atau patah lagi. Sembab mata pun tidak ada. Kulit makin tegang dan cerah. Jerawat pun makin berkurangan. Bila diselidik lebih mendalam,kolagen ini rupanya dapat singkirkan toksin dari tubuh kita. Ia juga dapat kurangkan sakit paru2 terutama perokok tegar. Ermm....masih banyak lagi kelebihan kolagen yang kita tak tahu. Kite jadi seronok sebab tragedi kepala botak seperti pulau dapat dielakkan. Heheheehe....

No comments:

Post a Comment